Rebalans pracy: taksówki
-
Uważam, że praca taksówek wymaga rebalansu.
Obecne problemy:
- Ogromny chaos na serwerze - oddawanie i zabieranie kursów to jedna wielka "rozwałka", gracze wzajemnie się taranują oraz notorycznie łamią przepisy ruchu drogowego serwera, który jest todo Na serwerze bardzo dużo się dzieje (zmiana asortymentu Doherty, taksówki, komisy, itd.) - uważam, że rozgrywka powinna trochę spowolnić.
- Brak różnorodności prac - obecnie taksówki to zdecydowanie najbardziej opłacalna praca, do tego stopnia, że ponad połowa serwera w każdym momencie jeździ na taksówkach. W tym momencie wszyscy rzucili się na zarobki i są podekscytowani początkiem serwera oraz rywalizacją, ale w krótkim czasie taka rozrywka zrobi się monotonna i nudna.
- Inflacja - wszyscy gracza zarabiają dużo, wartość waluty w grze będzie tracić na znaczeniu. Dużą grupę graczy za chwilę będzie stać na nowe pojazdy oraz tuning i w konsekwencji może to zniechęcić do dalszej rozgrywki.
- Przewaga nad graczami, którzy dopiero rozpoczną rozgrywkę - obecnie praca jest bardzo opłacalna ponieważ dużo graczy realizuje kursy, co w konsekwencji powoduje pojawianie się nowych kursów. Dzięki temu wysokie kursy pojawiają się często. Problem, który potencjalnie może się pojawić to przejście obecnych graczy na kolejne poziomy pracy i znaczny spadek zarobków na 1 poziomie. Wysokie zarobki przejdą razem z graczami na kolejne poziomy pracy, a nowi, dopiero zaczynający gracze będą postawieni w znacznie gorszej sytuacji.
Proponowane rozwiązania:
- Mniejsza częstotliwość wysokich kursów - najprostsze rozwiązanie, kursy po 500-800e mogą pojawiać się zdecydowanie rzadziej.
- Więcej mniejszych kursów, mniej dużych - zamiast jednego wysokiego kursu 500e+ może pojawić się więcej kursów w wysokości 200-250e. Takie rozwiązanie spowoduje, że gracze będą wybierać różne kursy - w różnych miejscach na mapie.
- Ograniczenie dostępu do wysokich kursów - podjęcie wysokiego kursu (np.: 300e+) może wymagać wcześniejszej realizacji kilku mniejszych kursów. Takie rozwiązanie z jednej strony powinno spowodować częstsze pojawianie się wysokich kursów, ale jednocześnie powinno rozłożyć ruch drogowy na serwerze i w zależności od ilości wymaganych, mniejszych kursów zredukować zarobki.
- Przebudowa pracy - najbardziej kosztowne i pracochłonne rozwiązanie, proponuję zmianę działania pracy taksówek, np: gracz nie wybiera zlecenia, to jest mu przydzielane automatycznie na podstawie odległości (np.: najbliższe). Takie rozwiązanie stosunkowo nie powinno wymagać dużej modyfikacji kodu.
Oczywiście możliwości rozwiązania tego problemu jest pewnie znacznie więcej.
Powyżej przedstawiłem te, które pierwsze przyszły mi do głowy - uważam, że problem jest poważny i wymaga szybkiej reakcjiPS. Ciąg wysokich kursów może być niezłym pomysłem na eventy.
-
Ten post powinien otrzymać nagrodę „Post miesiąca” uderzone w sedno, wyrzygane brzydko mówiąc wszystko co teraz ten serwer boli. Monotonność będzie już w przyszłym tygodniu. Zdecydowanie wszystko idzie zbyt szybko. Popieram Cię w 100%. +1
-
@Pr3sTi polać mu!! najlepiej w beczkę
-
@Pr3sTi Bardzo dobrze powiedziane, warto rozważyć też 5 rozwiązanie, usunięcie drogich kursów, na v1 albo w ogóle ich nie było albo były tak zbalansowane że nikt nie pracował w ten sposób w jaki teraz czyli czekanie na najwyższy kurs
-
Sam pracuje na taxi i przyznam plus za propozycje. To co sie dzieje z ludzmi, jak rzucają się na gorącego schabowego z frytkami zamiast chwile poczekać aż wystygnie, przepychanki itp itd. Ja jestem za tym co opisałeś żeby każdy miał oddzielne kursy.
-
Rozwiązaniem 90% problemów, które opisałeś jest po prostu zmiana mechaniki w taki sposób, aby kurs znikał z panelu od razu po podjęciu go, a nie po tym kiedy pierwszy gracz go odda. Wysokich kursów nie jest za dużo, po prostu przez mechanikę opisaną wyżej każdy gracz może je zabierać. Też opisałem ten problem kilka dni temu: https://forum.pylife-rpg.pl/topic/707/usunięcie-opóźnienia-znikania-kursu-z-panelu-taxi?_=1681972401148
Jeśli chodzi o inflacje to nie przesadzałbym z tymi zarobkami, choć w porównaniu do V1 ceny kursów są wyższe.
Dla porównania kursy z V1:
LEVEL I:https://imgur.com/a/kbAQaSw
LEVEL II: https://imgur.com/a/08atWsg
LEVEL III: https://imgur.com/a/Ssj8AuA -
@Michciu nie no wcale 20x wiecej hajsu na LVL1 to nie przesada xd
-
Bardzo ładny i trafiony temat, faktycznie hype na to jest, ale staje się to uciążliwe jak na każdym rogu cię ktoś taranuje i finalnie osoby ze słabszymi samochodami latają jak chcą w momencie kiedy zbliży się kilka mocniejszych i szybszych samochodów. Chociaż w sumie i te słabsze czasami robią więcej szkód jak te mocniejsze.
-
@Pr3sTi dziwię się, że chcecie zmniejszenia zarobków xD, 10k km robi się dosyć długo, więc fajnie gdy zarabia się coś podczas farmienia tych kilometrów. z chaosem zgadzam się w 100%
-
No spoko ale póki co skupiłbym się na podziale w adminstracji forum-gra bo nie wiem czy w najbliższym czasie ktoś wgl sprawdzi twoja propozycje ponieważ w składzie administracji jest zdecydowanie za mało osób forum stoi bez ruszenia skarg przybywa i prostych i tak to zaczyna wyglądać
-
@Gracush to nie moderacji czy administracji jest za mało, tylko propozycji jest za dużo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
TL;DR - jest źle, może być lepiej
Całkiem poważnie to praca taksówkarza generuje sporą część ruchu na serwerze, ale gramy na Play Your Life v2, a nie na jakimś Grind Your Life.
Pomińmy kwestie zarobków, długich kolumn aut jadących do klienta i do celu, inflacji i innych tematów. Co w sytuacji, kiedy powstaną frakcje, a ich liderzy będą prowadzić pierwsze akademie, gdzie wymaga się od aplikantów przede wszystkim przestrzegania KRD? Ze szczególną uwagą na jazdę pod prąd i taran, bo raczej z prędkością zawsze bywało różnie. Patrząc na obecne destruction derby, w którym również czasem uczestniczę, absurdalnie będzie wyglądało wyciąganie konsekwencji od członka akademii danej frakcji za jeden taran czy jedno przejechanie kawałka drogi pod prąd, podczas gdy nawet mi się zdarzyło niejednokrotnie kogoś staranować, napisać sory, czasem też zapłacić za szkody i jechać dalej, bo taki jest obecnie klimat na taksówkach.
O jeździe pod prąd nie wspominając, bo non stop widzę te same nicki osób, które jadąc pod prąd mnie staranowali i pisali tylko "do loda", a w następnych dniach dalej słodko popylają taksówkami. Tu pojawia się jeszcze inny problem nagrywania graczy, od których można ewentualnie wyciągnąć hajsiwo pod groźbą przekazania materiału dowodowego dalej w postaci nagrania, ale o tym może kiedyś założę oddzielny wątek w dziale. Krótko mówiąc, nie przypominam sobie na OG Pylife, żebyśmy tak często i gęsto jak teraz to się dzieje egzekwowali kary w trakcie gry za wykroczenia na drogach na podstawie wysłanych nagrań do administracji w grze, gdyż nierzadko nagrania takie były wyrwane z kontekstu.
Najwięcej wykroczeń wynika właśnie z pracy na taksówkach, więc dobrze byłoby brzydko mówiąc "przesiedlić" graczy poprzez np. zapewnienie podobnie progresywnych jak na taxi zarobków w innych pracach, które już są albo będą się pojawiać w najbliższej przyszłości, np. kuriera, N2, L2, H2 itp. Byłoby to nawet bardziej realistyczne, że wraz z większym doświadczeniem w lataniu czy nurkowaniu wzrastają nam zarobki. Oczywiście we wszystkim musi być rozsądek, jednak z jakiegoś powodu spora część graczy wybiera taxi, gdzie nie ma żadnego rozsądku ¯_(ツ)_/¯
-
Dobrym rozwiązaniem z pewnością byłoby przywrócenie kursów na terenie tego samego miasta, czyli np. LV-LV. Wszyscy wiemy, że 1 poziom jest tylko do nabijania kilometrów, a nie do kampienia na drogie kursy.
Kolejną rzeczą jest pula kursów, która jest losowana po stronie serwera, a nie po stronie klienta, czyli nas. Takie rozwiązanie zniwelowałoby możliwość masowych kursów, bo prawdopodobieństwo wystąpienia takiej samej trasy u dwóch użytkowników wyniosłoby poniżej 0,5%
Na pierwszej edycji serwera były kursy "specjalne", gdzie np. pasażer był odbierany ze szczytu Mount Chilliad. Tego typu przejazdy byłyby przyjemnym urozmaiceniem.
-
-
Cały problem tkwi w synchronizacji kursów, który został poprawiony, poprawka będzie dostępna dziś wieczorem/jutro rano.
-
-